Jump to content
hemi

Általános műszaki problémák!

Recommended Posts

On 2018. 11. 24. at 9:05, zotya975 írta:

Caravannal ( kombinál) a tanknyílás a hátsó híd felett van:

2983749-20181124-XT4xlu.jpg

G astránál nem így van? 

Én azt még sohase néztem meg Astránál, vajon pontosan hová esik a hátsó híd (a tanknyíláshoz mérten). Felülről meg (az utastér felől) csupán annyit tudok róla, hogy a hátsó ülések alatt van a benzintartály (és valami fekete műanyagból készült).
Alulról valójában még meg se néztem a tartályt magát, de a benzinszivattyú az mindenképpen felül van (és felfelé lehet kiemelni)... - az ülések alól. /Teljesen benne áll a benzinben!/

Lehetséges - hogy Caravánnál a benzinszivattyúja inkább külső szerelésű? Amint az itt a képről egy kissé csak-csak gyanítható?
Például olyan merev fémcső (mint ami a képen elől látszik) - bele se mehetne a tartályba magába. Ott ugyanis csak 2 eléggé hajlékony gumicső van. (egy kimenet, s egy visszaág.)

Edited by L.Fazakas

Share this post


Link to post
Share on other sites
11 órája, Maverick087 írta:

1 injektor? Ez valami olyan amiről még nem hallottam :)

Lehetséges! Valójában az injektoros motorokból kétféle kivitelű van!
Az egyik kivitelnél van a "szívócsövi" befecskendezés. Magába a központi csőbe megy egy injektorral a benzin, majd a benzinpermet onnan jut el abba a hengerbe, ahol éppen nyitva vannak a szívószelepek. (nekem pl. a Suzuki Swift 1,3 GLS még olyan megoldású volt)
A másik kivitelnél van az, amikor minden egyes henger külön-külön inkjektorral üzemel. Ilyen megoldás van pl. az Opel Astra G motornál. (legalábbis nálam olyan).

Share this post


Link to post
Share on other sites
3 órája, L.Fazakas írta:

Én azt még sohase néztem meg Astránál, vajon pontosan hová esik a hátsó híd (a tanknyíláshoz mérten). Felülről meg (az utastér felől) csupán annyit tudok róla, hogy a hátsó ülések alatt van a benzintartály (és valami fekete műanyagból készült).
Alulról valójában még meg se néztem a tartályt magát, de a benzinszivattyú az mindenképpen felül van (és felfelé lehet kiemelni)... - az ülések alól. /Teljesen benne áll a benzinben!/

Lehetséges - hogy Caravánnál a benzinszivattyúja teljes mértékében külső szerelésű? Amint az itt a képről egy kissé gyanítható?
Például olyan merev fémcső (mint ami a képen elől látszik) - bele se mehetne a tartályba magába. Ott ugyanis csak 2 eléggé hajlékony gumicső van. (egy kimenet, s egy visszaág.)

A kollégának F Astrája van ha nem tűnt volna föl!!!!

Edited by gezoli
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
2 órája, L.Fazakas írta:

Lehetséges! Valójában az injektoros motorokból kétféle kivitelű van!
Az egyik kivitelnél van a "szívócsövi" befecskendezés. Magába a központi csőbe megy egy injektorral a benzin, majd a benzinpermet onnan jut el abba a hengerbe, ahol éppen nyitva vannak a szívószelepek. (nekem pl. a Suzuki Swift 1,3 GLS még olyan megoldású volt)
A másik kivitelnél van az, amikor minden egyes henger külön-külön inkjektorral üzemel. Ilyen megoldás van pl. az Opel Astra G motornál. (legalábbis nálam olyan).

Ezt hívják központi illetve hengerenkénti befecskendezésnek.

Share this post


Link to post
Share on other sites
4 órája, L.Fazakas írta:

Lehetséges! Valójában az injektoros motorokból kétféle kivitelű van!
Az egyik kivitelnél van a "szívócsövi" befecskendezés. Magába a központi csőbe megy egy injektorral a benzin, majd a benzinpermet onnan jut el abba a hengerbe, ahol éppen nyitva vannak a szívószelepek. (nekem pl. a Suzuki Swift 1,3 GLS még olyan megoldású volt)
A másik kivitelnél van az, amikor minden egyes henger külön-külön inkjektorral üzemel. Ilyen megoldás van pl. az Opel Astra G motornál. (legalábbis nálam olyan).

Igen..... de a hengerenkénti injektorral ellátott motorok között is van, szívócsatornába illetve közvetlen égéstérbe fecskendező változat is. Utóbbi hátránya ugye a szívó oldali kokszossodás, mint lehetséges hibaforrás. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
11 órája, nzozz írta:

A központi injektoros rendszer ilyen szempontból kb. úgy működik mintha karburátoros lenne. Azoknál se feltétlen volt hengerenkénti karburátor, sőt. Itt is a szívó ütemnél kialakuló depresszió juttatja a benzin-levegő keveréket a motorba (amúgy részben vagy egészben ez igaz a hengerenkénti befecskendezésnél is, mert ott is szívócsőbe vagy "szelepre" történik a befecskendezés, a közvetlen befecskendezés Otto-motornál megint egy másik állatfaj). Csak így injektorral mégis sokkal jobban szabályozható a keverékképzés az adott motorállapotnál, mint karburátorral, ezt főleg a katalizátorok bevezetése indokolta, mert azok elég érzékenyek a lambda-tényezőre. Illetve a hengerenkénti befecskendezésnél se az injektorok darabszáma, hanem a kialakításuk miatt igényelnek nagyobb nyomást, mert amúgy nyilván egyszerre azokból is csak egy van nyitva egy 4 hengeres motornál.

2985954-20181126-TZFS0w.jpg

4 órája, L.Fazakas írta:

Én azt még sohase néztem meg Astránál, vajon pontosan hová esik a hátsó híd (a tanknyíláshoz mérten). Felülről meg (az utastér felől) csupán annyit tudok róla, hogy a hátsó ülések alatt van a benzintartály (és valami fekete műanyagból készült).
Alulról valójában még meg se néztem a tartályt magát, de a benzinszivattyú az mindenképpen felül van (és felfelé lehet kiemelni)... - az ülések alól. /Teljesen benne áll a benzinben!/

Lehetséges - hogy Caravánnál a benzinszivattyúja teljes mértékében külső szerelésű? Amint az itt a képről egy kissé gyanítható?
Például olyan merev fémcső (mint ami a képen elől látszik) - bele se mehetne a tartályba magába. Ott ugyanis csak 2 eléggé hajlékony gumicső van. (egy kimenet, s egy visszaág.)

Nem tudom G astra caravannal hol férni hozzá a benzinpumpához. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sziasztok, 

Kopog az autó bal hátulja, amikor valamilyen úthibába belemegyek (tehát nem oldalirányú mozgás esetén). Amit tudni kell: 

- Abroncsok 2 évesek
- Lengéscsillapítók 1 évesek (Monroe - most hétvégén kiszedtem őket semmi bajuk) 
- Rugótányérokat 1 hete cseréltem, ütközőkkel együtt
- Rugók nem töröttek
- Hídszilentek fél évesek 
- Kipufogó gumitartók fél évesek 
- Tárcsák - betétek 1 évesek 
- Kerékcsapágyakat átforgattam párszor, próbáltam őket mozgatni stb, semmi bajuk

Most hétvégén kiszedtem az üléseket és megbontottam hátul pár burkolatot a csomagtartóban, kivettem a pótkereket is. Úgy is kopog valami. 

Volna még valami ötletetek hogy mi akarhat szétesni a kocsi hátuljában? Biztos hogy nem az utastérben van, hanem kívül, de a kopogás nem változik ha plusz két ember beül 
hátra akkor sem, tehát nem felfüggesztés hiba (jól gondolom?)

Örülnék ha írnátok pár ötletet még ha képtelenség is, köszönöm....

(lépcsőshátú kasztni egyébként) 

Edited by Maverick087

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 óra, Maverick087 írta:

Sziasztok, 

Kopog az autó bal hátulja, amikor valamilyen úthibába belemegyek (tehát nem oldalirányú mozgás esetén). Amit tudni kell: 

- Abroncsok 2 évesek
- Lengéscsillapítók 1 évesek (Monroe - most hétvégén kiszedtem őket semmi bajuk) 
- Rugótányérokat 1 hete cseréltem, ütközőkkel együtt
- Rugók nem töröttek
- Hídszilentek fél évesek 
- Kipufogó gumitartók fél évesek 
- Tárcsák - betétek 1 évesek 
- Kerékcsapágyakat átforgattam párszor, próbáltam őket mozgatni stb, semmi bajuk

Most hétvégén kiszedtem az üléseket és megbontottam hátul pár burkolatot a csomagtartóban, kivettem a pótkereket is. Úgy is kopog valami. 

Volna még valami ötletetek hogy mi akarhat szétesni a kocsi hátuljában? Biztos hogy nem az utastérben van, hanem kívül, de a kopogás nem változik ha plusz két ember beül 
hátra akkor sem, tehát nem felfüggesztés hiba (jól gondolom?)

Örülnék ha írnátok pár ötletet még ha képtelenség is, köszönöm....

(lépcsőshátú kasztni egyébként) 

Kipufogó dob-csövek mennyi idősek? Ha mondjuk a dob tövénél a cső megrogyik, mert rozsdás ( többnyire belül) úgy is közel tud kerülni valamihez ( pölö hátsó híd) hogy a szilent rendben van. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sziasztok. Egy kérdésem lenne. 2 éve használok egy G Astrát, most találtam rá erre a fórumra.

Azt vettem észre, hogy a téli időszakban nagyon nehezen tudom kinyitni az ajtókat a kulcson található nyitó gombbal. Ősszel előjön, aztán tavasszal elmúlik. Egyre erősebben kell a gombot nyomni, van amikor csak kulccsal tudom kinyitni a végén. Ez másnál is így van? Ha igen, valamit lehet tenni ezzel a problémával? Köszönöm.

Share this post


Link to post
Share on other sites
9 órája, gezoli írta:

A kollégának F Astrája van ha nem tűnt volna föl!!!!

Nem tünt fel!
Továbbá - nekem többnyire az sem tünik fel, hogy ahány Opel, /s ahány ország gyártja/ - az bizony mind más-más megoldású.
Meg persze a motor kódszáma, köbcentije - és hogy az üzemanyaga - benzin avagy gázolaj.
Továbbá - itt még egyáltalán nem beszéltem az azonos tipuson belüli mindenféle évjáratokról, vagy pl. az angol gyártású Vauxhall-ról se  (bár már láttam olyat is!) Tökre olyan, mint az Astra, csak hááát - a kormánya jobboldalas.

Share this post


Link to post
Share on other sites
9 órája, gezoli írta:

Ezt hívják központi illetve hengerenkénti befecskendezésnek.

Jaaa.
Nálam meg - ha hívják - egyből ODAJÖN!

Share this post


Link to post
Share on other sites
2 órája, QP1975 írta:

Sziasztok. Egy kérdésem lenne. 2 éve használok egy G Astrát, most találtam rá erre a fórumra.

Azt vettem észre, hogy a téli időszakban nagyon nehezen tudom kinyitni az ajtókat a kulcson található nyitó gombbal. Ősszel előjön, aztán tavasszal elmúlik. Egyre erősebben kell a gombot nyomni, van amikor csak kulccsal tudom kinyitni a végén. Ez másnál is így van? Ha igen, valamit lehet tenni ezzel a problémával? Köszönöm.

Ha már "egyre erősebben kell a gombot nyomni" - akkor bizony 3V-os ELEMCSERE!

Ha pediglen az sem igazán segítene, akkor a kulcsos távszabályzó belső mikro-nyomókapcsolóinak cseréje. Tűhegyes forrasztópáka-fej és némi nemű elektronikai türelem.
Esetileg a komplett kulcsház felső fele /a nyomógombos része/ (ami üzletekben kb. 800 HUF), vagy pl. a Cromaxban  - 1150 HUF

Edited by L.Fazakas

Share this post


Link to post
Share on other sites
18 perce, L.Fazakas írta:

Jaaa.
Nálam meg - ha hívják - egyből ODAJÖN!

Úgy látom megint éjszakás műszakban voltál!

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 órával ezelőtt, L.Fazakas írta:

Jaaa.
Nálam meg - ha hívják - egyből ODAJÖN!

 

1 órával ezelőtt, gezoli írta:

Úgy látom megint éjszakás műszakban voltál!

Buksi megint kiszökött? :hehe:

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 hour ago, L.Fazakas said:

Ha már "egyre erősebben kell a gombot nyomni" - akkor bizony 3V-os ELEMCSERE!

Ha pediglen az sem igazán segítene, akkor a kulcsos távszabályzó belső mikro-nyomókapcsolóinak cseréje. Tűhegyes forrasztópáka-fej és némi nemű elektronikai türelem.
Esetileg a komplett kulcsház felső fele /a nyomógombos része/ (ami üzletekben kb. 800 HUF), vagy pl. a Cromaxban  - 1150 HUF

Szia, köszönöm a választ. Biztosan, hogy nem az elem, mert tavaly is ugyanez volt. November tájékán kezdődött és márciusra elmúlt. Most is ugyanezt tapasztalom. Ha kint vagyok és a kulcs a kabát zsebemben van egy ideig, nem nyit rendesen. Ha bentről kimegyek az autóhoz és a kulcs szobahőmérsékletű, akkor nyit tökéletesen, nincs vele gond. Én arra gondoltam, hogy a kulcsházon a gumiborítás megkeményedik a hidegben. Nem tudom, hogy volt - e valakinek hasonló gondja. Ha ez a gumiborítás lenne, akkor másnál is gond lenne. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 óra, QP1975 írta:

Szia, köszönöm a választ. Biztosan, hogy nem az elem, mert tavaly is ugyanez volt. November tájékán kezdődött és márciusra elmúlt. Most is ugyanezt tapasztalom. Ha kint vagyok és a kulcs a kabát zsebemben van egy ideig, nem nyit rendesen. Ha bentről kimegyek az autóhoz és a kulcs szobahőmérsékletű, akkor nyit tökéletesen, nincs vele gond. Én arra gondoltam, hogy a kulcsházon a gumiborítás megkeményedik a hidegben. Nem tudom, hogy volt - e valakinek hasonló gondja. Ha ez a gumiborítás lenne, akkor másnál is gond lenne. 

Olyan szaki kell aki ért a kulcsok elektronikájához. Át kell nézni az összes forrasztott komponenst ill a forrasztásukat, tovább a mikrókapcsolók cseréje. Ez egy rutinos szakinak kb fél óra, átnézi, átforraszt meg kicseréli amit kell. Székesfehérváron tudok ajánlani ilyen szakit, mindkét kulcsot rendbe tette 5 éve, azóta még elemcsere sem volt, hibátlan minden (kopp-kopp-kopp)... 

Share this post


Link to post
Share on other sites
10 órája, gezoli írta:

Úgy látom megint éjszakás műszakban voltál!

Rosszul látod!
Én kb. bő 40 éve dolgozgattam utoljára éjszakás műszakban.

Share this post


Link to post
Share on other sites
7 órája, Janó32 írta:

Olyan szaki kell aki ért a kulcsok elektronikájához. Át kell nézni az összes forrasztott komponenst ill a forrasztásukat, tovább a mikrókapcsolók cseréje. Ez egy rutinos szakinak kb fél óra, átnézi, átforraszt meg kicseréli amit kell. Székesfehérváron tudok ajánlani ilyen szakit, mindkét kulcsot rendbe tette 5 éve, azóta még elemcsere sem volt, hibátlan minden (kopp-kopp-kopp)... 

Szerintem bőven elég, ha csak jó szeme van és ért a kis helyeken való forrasztásokhoz.
Maga az elektronika bizony eléggé bonyolult, ámde a hibaforrások
- elromlik valamelyik mikrokapcsoló, letörik az elemtartó forrasztása, valóban elkeményedhetnek a nyomógombok, mivel az Opel kulcsos távszabályzók egyik betegsége, hogy a felső része (a nyomógombok körüli terület) az sajna "öregedős" gumiból van. Az sem jó, ha mindenféle érintésre kapcsol, de az se igazán, ha szinte csaknem át kell nyomni a kis gombot a tokon ...
Már többször kellett forrasztanom az elemtartó fémrészeit, s egyszer cseréltem a kapcsolókat, de magát a kulcsház fedelet már többször is (+ egy kollegámnak szintén), mert elég hamar elöregszik. Nem is tudom - a Reanultnál például - miért tudták a gombokat kemény műanyagből megcsinálni, mert az bezzeg sohase romlik el.

Share this post


Link to post
Share on other sites
18 órája, Maverick087 írta:

Sziasztok, 

Kopog az autó bal hátulja, amikor valamilyen úthibába belemegyek (tehát nem oldalirányú mozgás esetén). Amit tudni kell: 

 

Kipufogó tippet én is adom. Nekem hátsó dob mögötti cső , ahol van benne egy kisebb kanyar, ott ütközött a padlónak, pont ott ahol nincs hővédő se. Nagyobb kanyarokban és úthibáknál lehetett hallani. Ez a hátsó dob csere után lett rendszeres.  Úgy oldottam  meg a problémát, hogy a középső dobnál a csövet oda fogattam  a tartóbak fém lábához egy méretre vágható bilinccsel. Ezzel leszabályoztam a holtjátékot annyira, hogy a cső pont ne érjen a padlóhoz. Egyébként ezt ideiglenes megoldásnak szánom, mert látok helyet a hátsódob közelében a padlón, ahova valamiféle tartót lehet csavarni, de jelenleg nincs ott semmi.

Share this post


Link to post
Share on other sites
3 órája, L.Fazakas írta:

Szerintem bőven elég, ha csak jó szeme van és ért a kis helyeken való forrasztásokhoz.
Maga az elektronika bizony eléggé bonyolult, ámde a hibaforrások
- elromlik valamelyik mikrokapcsoló, letörik az elemtartó forrasztása, valóban elkeményedhetnek a nyomógombok, mivel az Opel kulcsos távszabályzók egyik betegsége, hogy a felső része (a nyomógombok körüli terület) az sajna "öregedős" gumiból van. Az sem jó, ha mindenféle érintésre kapcsol, de az se igazán, ha szinte csaknem át kell nyomni a kis gombot a tokon ...
Már többször kellett forrasztanom az elemtartó fémrészeit, s egyszer cseréltem a kapcsolókat, de magát a kulcsház fedelet már többször is (+ egy kollegámnak szintén), mert elég hamar elöregszik. Nem is tudom - a Reanultnál például - miért tudták a gombokat kemény műanyagből megcsinálni, mert az bezzeg sohase romlik el.

Háát.... Nem akarom megkérdőjelezni az SMT ismereteid, de maradjunk annyiban, hogy nincs az a képzett/gyakorlott SMD alkatrészek javítására felkészült rework/repair szaki, aki olyan hajszál repedéses kontakt hibákat kiszúrna amit röntgennel szoktak keresni esetenként. Lehet hogy pont egy ilyen forrasztási mizéria szívatja márkatársunkat..Ha mindenre szépen ráforraszt, gyakorlatilag új kötéseket hoz létre. Utána meg végigméri amit tud, ennél jobban nem lehet átnézni "házi" módszerekkel, vagy meg kell röntgenezni és a gyanús pontokon cross check ellenőrzés új alkatrésszel, így meglehet a hiba, de ehhez nagyon felkészült helyet kell találni...  

Edited by Janó32

Share this post


Link to post
Share on other sites
3 hours ago, L.Fazakas said:

Szerintem bőven elég, ha csak jó szeme van és ért a kis helyeken való forrasztásokhoz.
Maga az elektronika bizony eléggé bonyolult, ámde a hibaforrások
- elromlik valamelyik mikrokapcsoló, letörik az elemtartó forrasztása, valóban elkeményedhetnek a nyomógombok, mivel az Opel kulcsos távszabályzók egyik betegsége, hogy a felső része (a nyomógombok körüli terület) az sajna "öregedős" gumiból van. Az sem jó, ha mindenféle érintésre kapcsol, de az se igazán, ha szinte csaknem át kell nyomni a kis gombot a tokon ...
Már többször kellett forrasztanom az elemtartó fémrészeit, s egyszer cseréltem a kapcsolókat, de magát a kulcsház fedelet már többször is (+ egy kollegámnak szintén), mert elég hamar elöregszik. Nem is tudom - a Reanultnál például - miért tudták a gombokat kemény műanyagből megcsinálni, mert az bezzeg sohase romlik el.

Köszönöm a segítséget. Akkor úgy látom, hogy az enyém nem egyedi eset, de a hibaforrás nem 100%-osan beazonosítható így elsőre. Szétszedem a kulcsházat és megnézem, hogy csak a mikrokapcsolókkal tudom-e nyitni az ajtót a hidegben. Ha igen, akkor a gumiborítás a problémás, ha nem, akkor pedig az elektronika. Köszi mégegyszer mindenkinek.

Share this post


Link to post
Share on other sites
20 órája, zotya975 írta:

Kipufogó dob-csövek mennyi idősek? Ha mondjuk a dob tövénél a cső megrogyik, mert rozsdás ( többnyire belül) úgy is közel tud kerülni valamihez ( pölö hátsó híd) hogy a szilent rendben van. 

 

3 órája, Fulmen írta:

Kipufogó tippet én is adom. Nekem hátsó dob mögötti cső , ahol van benne egy kisebb kanyar, ott ütközött a padlónak, pont ott ahol nincs hővédő se. Nagyobb kanyarokban és úthibáknál lehetett hallani. Ez a hátsó dob csere után lett rendszeres.  Úgy oldottam  meg a problémát, hogy a középső dobnál a csövet oda fogattam  a tartóbak fém lábához egy méretre vágható bilinccsel. Ezzel leszabályoztam a holtjátékot annyira, hogy a cső pont ne érjen a padlóhoz. Egyébként ezt ideiglenes megoldásnak szánom, mert látok helyet a hátsódob közelében a padlón, ahova valamiféle tartót lehet csavarni, de jelenleg nincs ott semmi.

Köszönöm, lecsekkolom és jelzek.

Share this post


Link to post
Share on other sites
8 órája, Janó32 írta:

Háát.... Nem akarom megkérdőjelezni az SMT ismereteid, de maradjunk annyiban, hogy nincs az a képzett/gyakorlott SMD alkatrészek javítására felkészült rework/repair szaki, aki olyan hajszál repedéses kontakt hibákat kiszúrna amit röntgennel szoktak keresni esetenként. Lehet hogy pont egy ilyen forrasztási mizéria szívatja márkatársunkat..Ha mindenre szépen ráforraszt, gyakorlatilag új kötéseket hoz létre. Utána meg végigméri amit tud, ennél jobban nem lehet átnézni "házi" módszerekkel, vagy meg kell röntgenezni és a gyanús pontokon cross check ellenőrzés új alkatrésszel, így meglehet a hiba, de ehhez nagyon felkészült helyet kell találni...  

Nyák-hibákban - nem dicsekvés, de bizony eléggé "otthon vagyok", de ugyan mi mehet tönkre egy SMD-vel szerelt miniatűr kulcs-elektronikán?
Az elemcsere okán általában az elemtartó fémes kapcsolata magával a lappal,
avagy a sok nyomkodástól - általában a mikrokapcsolók és a lap megfelelő forrszemei, netán odavezető rézvezetékei (már magán a nyákon - hajszálvékony kivitelben).
Nem igazán vagyok benne otthon, de amikor egy Westel-Orion 82-es Chimei (kinai) LCD kijelzőt javítottam a szines TV-hez, bizony meg kellett vennem előtte a tűhegyes pákabetéteket (Weller pákához), majd a megfelelő, saját kisasztalos befogásra is képes, + saját fényforrással rendelkező nagyítót.
Azóta meg már tolom ezerrel - ha éppen nagyon muszáj.
Az Opel kulcsos távszabályzómban pl. a NYÁK-on csupán a helye volt meg, ám aztán én tettem oda visszajelzőnek piros SMD LED-et, ha már gyárilag ott a helye - hát akkor aztán hadd jelezzen!
Mellesleg - kései gyerekkorom óta van egy textil-vizsgáló nagyítóm, tehát nálam a miniatűr NYÁK szakadások nemigen bújnak el ...

Edited by L.Fazakas

Share this post


Link to post
Share on other sites
42 perce, L.Fazakas írta:

Nyák-hibákban - nem dicsekvés, de bizony eléggé "otthon vagyok", de ugyan mi mehet tönkre egy SMD-vel szerelt miniatűr kulcs-elektronikán?
Az elemcsere okán általában az elemtartó fémes kapcsolata magával a lappal,
avagy a sok nyomkodástól - általában a mikrokapcsolók és a lap megfelelő forrszemei, netán odavezető rézvezetékei (már magán a nyákon - hajszálvékony kivitelben).
Nem igazán vagyok benne otthon, de amikor egy Westel-Orion 82-es Chimei (kinai) LCD kijelzőt javítottam a szines TV-hez, bizony meg kellett vennem előtte a tűhegyes pákabetéteket (Weller pákához), majd a megfelelő, saját kisasztalos befogásra is képes, + saját fényforrással rendelkező nagyítót.
Azóta meg már tolom ezerrel - ha éppen nagyon muszáj.
Az Opel kulcsos távszabályzómban pl. a NYÁK-on csupán a helye volt meg, ám aztán én tettem oda visszajelzőnek piros SMD LED-et, ha már gyárilag ott a helye - hát akkor aztán hadd jelezzen!
Mellesleg - kései gyerekkorom óta van egy textil-vizsgáló nagyítóm, tehát nálam a miniatűr NYÁK szakadások nemigen bújnak el ...

Nézd, nem akarok mélyebben belemenni ebbe az SMT tárgykörbe, több mint 9 évet voltam SQA mérnök az egyik hazai legnagyobb autóelektronikai profilú cégnél... Egy nyákon belül és egy beültetett alkatrészben is számos dolog lehet hibás amit te nem fogsz kiszúrni egy "textil vizsgáló nagyító"-val... Ennél lényegesen komplexebb ez... Az igaz, hogy a mikrokapcsólót mindenképpen cserélném én is, én anno a 11 évesen vett autón a teljes kulcsot átadtam a rework csapat csoportvezetőjének két új kulcsházzal, azóta mintha új kulcsok lennének működésüket-megjelenésüket tekintve. Nem olyan módszerekkel dolgoznak mint amit te fentebb felsoroltál... 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.